ارتباط با ما 02144787082

طرح منتورینگ و مشاوره دانش بنیان

زمان مطالعه: 6 دقیقه طرح منتورینگ و مشاوره دانش بنیان محصولات و خدمات شرکت ها با استفاده از خدمات شرکت فیدار بسپار ارک در دنیای امروز، دانش بنیانی که به ساختار توسعه و پیشرفت شرکت ها افزوده می‌شود، به یکی از عوامل کلیدی در موفقیت و رشد اقتصادی تبدیل شده است. از این رو، شرکت‌ها دنبال راهکارهایی برای توسعه ...

طرح منتورینگ و مشاوره دانش بنیان
6 دقیقه
2 دیدگاه
امیر عباس نیازی
زمان مطالعه: 6 دقیقه

طرح منتورینگ و مشاوره دانش بنیان محصولات و خدمات شرکت ها با استفاده از خدمات شرکت فیدار بسپار ارک

در دنیای امروز، دانش بنیانی که به ساختار توسعه و پیشرفت شرکت ها افزوده می‌شود، به یکی از عوامل کلیدی در موفقیت و رشد اقتصادی تبدیل شده است. از این رو، شرکت‌ها دنبال راهکارهایی برای توسعه دانش بنیان و ارتقاء محصولات و خدمات خود هستند. شرکت فیدار بسپار ارک با تجربه ثبت بیش از ده ها محصول در حوزه دانش بنیان، به عنوان کارگزار شبکه تبادل فناوری زیر نظر معاونت علمی ریاست جمهوری، طرح جامع منتورینگ و مشاوره دانش بنیان را با هدف هدایت شرکت ها به سوی دانش بنیان سازی محصولات و خدمات، ارائه می‌دهد.

هدف اصلی: رشد، پیشرفت، و افزایش پتانسیل دانش بنیانی شرکت ها

هدف اصلی طرح منتورینگ و مشاوره دانش بنیان محصولات و خدمات توسط شرکت فیدار بسپار ارک، ارتقاء صنعت کشور و افزایش پتانسیل دانش بنیان شرکت‌ها می‌باشد. این طرح با همت و تلاش همگان، به سوی رشد و پیشرفت بیشتر اقتصاد ملی حرکت خواهد کرد.

نقشه و تاثیرگذاری منتور دانش بنیان در فرآیند دانش‌بنیان‌سازی شرکت

در دنیای امروز، توسعه و پیشرفت هر شرکت وابسته به توانایی آن در تولید دانش و ابتکار جدید است. منتور دانش بنیان به عنوان یک عامل اساسی در فرآیند دانش‌بنیان‌سازی شرکت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

منتور دانش بنیان چه کسی است؟

منتور دانش بنیان فردی با تجربه و دانش علمی فراوان در زمینه‌ای خاص از صنعت است. این فرد نه تنها تخصص علمی دارد، بلکه با اصول و رویه‌های دانش‌بنیان‌سازی نیز آشنا است. وی با بهره‌گیری از تخصص و تجربه‌اش، شرکت متقاضی را در مسیر دانش‌بنیان‌سازی محصولات و خدماتش هدایت می‌کند.

ارتباط منتور دانش بنیان با امور تحقیق و توسعه

یکی از وظایف اصلی منتور دانش بنیان همراهی و راهنمایی در فرآیند تحقیق و توسعه است. با توجه به تخصص و تجربه‌اش، او می‌تواند به تشخیص نیازهای راهبردی شرکت در زمینه تحقیق و توسعه کمک کند و در جستجوی راهکارهای نوین و نوآورانه همراهی نماید.

راهنمایی در فرآیند بهبود محصولات و خدمات

منتور دانش بنیان با توجه به تجربه و تخصص خود، به شرکت متقاضی کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را بهبود دهد. او با تحلیل نقاط ضعف و قوت محصولات، پیشنهادات بهبود دهنده ارائه می‌کند و در فرآیند اجرای این پیشنهادات نیز همراهی می‌نماید.

راهنمایی در مراحل ثبت دانش بنیان

پس از اتمام مراحل تحقیق و توسعه و بهبود محصولات، فرآیند ثبت دانش بنیان آغاز می‌شود. منتور دانش بنیان نقش مهمی در این مراحل بازی می‌کند. او به شرکت متقاضی در جمع‌آوری و تکمیل مستندات مورد نیاز برای ثبت دانش بنیان کمک می‌نماید. همچنین، در رفع هر گونه نواقص و نیازهای پرونده نیز همراهی می‌کند.

منتور دانش بنیان با دانش، تجربه و تخصص خود به عنوان یک راهنما و مشاور حیاتی در فرآیند دانش‌بنیان‌سازی شرکت‌ها عمل می‌کند. وی با هدایت در مسیر تحقیق و توسعه، بهبود محصولات و خدمات، و راهنمایی در مراحل ثبت دانش بنیان، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در رقابت بازار پویا و رو به رشد، جایگاه خود را تثبیت نمایند.

 

مراحل اجرای طرح منتورینگ و مشاوره دانش بنیان محصولات و خدمات

برای رسیدن به اهداف دانش بنیانی، مراحل زیر در طرح فوق اجرا می‌شوند:

بررسی کلیه محصولات و خدمات فعلی شرکت‌ها

در این مرحله، تیم کارشناسان و منتورهای ما در شرکت فیدار بسپار ارک، به بررسی عمیق و جامع محصولات و خدمات شرکت ها می‌پردازند. با تشخیص محصولات و خدماتی که پتانسیل دانش بنیان دارند، اقدام به مراحل بعدی انجام می‌شود.

تحقیق و توسعه و بهبود محصول یا خدمت

منتورهای ما در فیدار بسپار ارک، تیم تحقیق و توسعه شرکت ها را در جهت تجزیه و تحلیل دقیق محصول یا خدمت مورد نظر خود هدایت می نمایند. با شناسایی نواقص و موانع احتمالی محصول، بهبود‌های لازم بر روی آن اعمال می‌شود. همچنین، اضافه کردن تکنولوژی‌های جدید و مواد مؤثر در بهبود محصول به اهداف دانش بنیانی کمک می‌کند.

انجام تست‌های مربوطه

پس از اعمال بهبود‌ها، محصول یا خدمت مورد نظر، تحت تست‌های دقیق و جامع آزمایشگاهی و کارگاهی قرار می گیرد. این تست‌ها با استفاده از تجهیزات و امکانات مدرن شبکه گسترده آزمایشگاهی و کارگاهی فیدار بسپار ارک، با هدف بهبود عملکرد محصول برای دانش بنیان شدن آن، انجام می‌شود.

شروع پروسه ثبت دانش بنیان

پس از تکمیل مراحل فوق، محصول یا خدمت آماده برای ثبت دانش بنیان می‌شود. تیم منتورینگ دانش بنیان در شرکت فیدار بسپار ارک، با کمک به تشکیل و تکمیل پرونده و رفع موانع احتمالی نظیر نقص مستندات و … ، ثبت نام محصول در مراحل ابتدایی، پشتیبانی کامل را در فرآیند ثبت دانش بنیان ارائه می‌دهد.

تفاوت منتورینگ دانش بنیان با مشاوره ثبت دانش بنیان

در این بخش، به بررسی تفاوت‌های میان منتورینگ دانش‌بنیان و مشاوره ثبت دانش‌بنیان خواهیم پرداخت. در حوزه دانش‌بنیان، تصمیم‌گیری‌های صحیح در مراحل ابتدایی تأثیر بسزایی در موفقیت شرکت‌ها در ثبت محصول دانش بنیان، دارد.

مشاوره ثبت دانش‌بنیان

در مشاوره ثبت دانش‌بنیان، مشاور به عنوان یک متخصص در زمینه‌ی ثبت محصولات و خدمات، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا محصولات یا خدمات خود را به طور صحیح ثبت کنند. این روند، تنها به جزئیات ثبتی ارتباط دارد و از نظرات و نگرش‌های فنی بهره‌گیری نمی‌کند. نهایتاً، این نوع مشاوره توانایی در تضمین کیفیت محصول یا خدمت ندارد و در صورتی که مشکلات فنی در محصول به وجود آید و یا ارزیابی دانش بنیان، به دلیل عدم احراز شروط فنی، محقق نگردد، مشاور نمی‌تواند در رفع ایرادات موثر باشد.

منتورینگ دانش‌بنیان

در منتورینگ دانش‌بنیان، یک منتور با تخصص علمی در زمینه‌ی مربوطه فعالیت می‌کند. او همچنین با داشتن دانشی گسترده از قوانین و مقررات ثبت دانش‌بنیان، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از مراحل ابتدایی تولید محصول دانش بنیان تا انتهایی فرآیند ثبت محصول خود را با دقت و اطمینان انجام دهند. این منتور با ارائه‌ی راهنمایی‌های تخصصی، شرکت‌ها را در جهت توسعه‌ی محصولاتی که به تمامی استانداردهای دانش‌بنیان مطابقت دارند، هدایت می‌کند. به عبارت دیگر، او در تمام مراحل فرآیند از ایده‌پردازی تا ثبت نهایی، به شرکت کمک می‌کند.

اختلافات کلی منتورینگ دانش بنیان و مشاوره ثبت دانش بنیان

یکی از تفاوت‌های مهم میان مشاوره ثبت دانش‌بنیان و منتورینگ دانش‌بنیان، در عمق دانش فنی و تخصصی است که منتور دارد. او نه‌تنها به عنوان یک مشاور، بلکه به عنوان یک راهنما و مشاور تخصصی در کنار شرکت‌ها قرار می‌گیرد. این امر به شرکت‌ها اعتماد بیشتری در مراحل مختلف فرآیند می‌دهد، زیرا می‌دانند که با توجه به تخصص و دانش منتور، در مسیر صحیح قرار دارند.

باید تأکید کنیم که منتورینگ دانش‌بنیان نقش بسزایی در موفقیت شرکت‌ها در ثبت محصولات دانش‌بنیان ایفا می‌کند. تفاوت اساسی این رویکرد با مشاوره ثبت دانش‌بنیان، در ارتباط نزدیک منتور با شرکت و تخصص وی در زمینه‌ی مرتبط است. بنابراین، برای دستیابی به نتایج برتر و تضمین کیفیت در فرآیند ثبت اختراع، منتورینگ دانش‌بنیان گزینه‌ای مناسب تر و پراهمیت تر است.

 

نحوه درخواست شرکت در طرح منتورینگ دانش بنیان محصولات و خدمات

تمامی شرکت‌های متقاضی می‌توانند با استفاده از راه‌های ارتباطی ما، از جمله وبسایت رسمی شرکت به آدرس www.fidarbaspar.com  ، با ما در تماس باشند. همچنین، درخواست مشاوره دانش بنیان را می‌توانند به صورت آنلاین ارسال کنند. برای جزئیات بیشتر، به لینک درخواست مشاوره دانش بنیان مراجعه فرمایید.

با تیم کارآزموده و متخصص منتورینگ شرکت فیدار بسپار ارک، به سوی دانش بنیانی موفق و رشد پایدار همراه با افزایش کارایی و کیفیت محصولات و خدمات خود حرکت کنید.

 

شتابدهی دانش بنیان با شتابدهنده علمی-صنعتی “نانوپل

شرکت ها می توانند علاوه بر استفاده از خدمات منتورینگ دانش بنیان، از خدمات شتابدهی در شتابدهنده نانوپل نیز برای توسعه محصول خود، استفاده نمایند. جهت اطلاع از پروسه شتابدهی و نحوه ثبت نام در شتابدهنده نانوپل به وبسایت این شتابدهنده مراجعه نمایید.

 

سوالات متداول منتورینگ دانش بنیان

پرسش 1: چرا دانش بنیانی به توسعه و رشد شرکت‌ها کمک می‌کند؟

پاسخ: دانش بنیانی به شرکت‌ها امکان تولید دانش و ابتکار جدید را می‌دهد که به نوآوری و بهبود محصولات و خدمات منجر می‌شود و در نتیجه به رشد و توسعه‌ی شرکت‌ها کمک می‌کند.

پرسش 2: چگونه شرکت فیدار بسپار ارک به شرکت‌ها کمک می‌کند؟

پاسخ: شرکت فیدار بسپار ارک با تجربه در ثبت محصولات دانش بنیان، طرح منتورینگ و مشاوره را ارائه می‌دهد تا شرکت‌ها را به سوی توسعه دانش بنیان محصولات و خدمات هدایت کند.

پرسش 3: چه نقشی منتور دانش بنیان در فرآیند دانش بنیان سازی شرکت‌ها دارد؟

پاسخ: منتور دانش بنیان با دانش و تجربه‌ای که در زمینه‌ی خاصی دارد، به شرکت‌ها در تولید دانش و بهبود محصولات و خدماتشان هدایت می‌کند و نقش اساسی در فرآیند دانش بنیانی دارد.

پرسش 4: چه کسی منتور دانش بنیان است؟

پاسخ: منتور دانش بنیان فردی با تجربه و دانش علمی در زمینه‌ی مشخصی است که با تخصص و تجربه‌اش، شرکت‌ها را در مسیر دانش بنیان سازی هدایت می‌کند.

پرسش 5: چگونه منتور دانش بنیان به توسعه و بهبود محصولات و خدمات کمک می‌کند؟

پاسخ: منتور دانش بنیان با تحلیل نقاط قوت و ضعف محصولات، پیشنهادات بهبود دهنده می‌دهد و در اجرای این پیشنهادات نیز همراهی می‌کند تا به توسعه و بهبود محصولات کمک کند.

پرسش 6: چه گونه مراحلی در اجرای طرح منتورینگ دانش بنیان وجود دارد؟

پاسخ: مراحل شامل بررسی محصولات شرکت‌ها، تحقیق و توسعه، تست‌های محصول، و شروع پروسه ثبت دانش بنیان می‌شود.

پرسش 7: چه تفاوتی بین منتورینگ دانش بنیان و مشاوره ثبت دانش بنیان وجود دارد؟

پاسخ: تفاوت اساسی در این است که منتورینگ دانش بنیان با تخصص و دانش علمی در تمام مراحل دانش بنیان شرکت‌ها همراهی می‌کند، در حالی که مشاوره ثبت دانش بنیان تنها به جزئیات ثبتی محصولات مرتبط است.

پرسش 8: چگونه می‌توان درخواست منتورینگ دانش بنیان را از شرکت فیدار بسپار ارک درخواست کرد؟

پاسخ: شرکت‌ها می‌توانند از طریق وبسایت رسمی شرکت فیدار بسپار ارک درخواست منتورینگ دانش بنیان خود را ارسال کنند و در ارتباط با تیم متخصص آنها قرار بگیرند.