ارتباط با ما 02144787082

اسلیپ ایجنت ها (Oleamide & Erucamide)

زمان مطالعه: 2 دقیقه اسلیپ ایجنت ها (Oleamide & Erucamide) و استفاده های آن در صنایع پلیمر اسلیپ ایجنت ها مواد افزودنی هستند که باعث افزایش لغزندگی در هنگام تولید محصول در دستگاه های صنعتی می گردند. در این مقاله به دو نوع پر کاربرد از اسلیپ ایجنت ها می پردازیم که توسط شرکت فیدار بسپار ارک به فروش ...

اسلیپ ایجنت
2 دقیقه
1 دیدگاه
امیر عباس نیازی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اسلیپ ایجنت ها (Oleamide & Erucamide) و استفاده های آن در صنایع پلیمر

اسلیپ ایجنت ها مواد افزودنی هستند که باعث افزایش لغزندگی در هنگام تولید محصول در دستگاه های صنعتی می گردند. در این مقاله به دو نوع پر کاربرد از اسلیپ ایجنت ها می پردازیم که توسط شرکت فیدار بسپار ارک به فروش می رسد:

اولامید (Oleamide)

اولامید در واقع یک عامل لغزش است که در صنایع مختلف استفاده می شود. اولیمید یک آمید چرب غیراشباع با زنجیره بلند است که از اسید اولئیک به دست می آید. در درجه اول به عنوان یک عامل لغزش یا روان کننده در تولید فیلم های پلاستیکی، پوشش ها و سایر مواد استفاده می شود.

 

به عنوان یک عامل لغزش، اولامید به کاهش ضریب اصطکاک بین سطوح کمک می کند و امکان حرکت یا لغزش نرم تر را فراهم می کند. این اغلب در فیلم های پلاستیکی مانند پلی اتیلن گنجانده می شود تا ویژگی های پردازش و جابجایی آنها را افزایش دهد. با کاهش کشش سطحی مواد، اولامید همچنین می تواند خواص رهاسازی را بهبود بخشد و چسبندگی یا مسدود شدن را در طول فرآیندهای تولید کاهش دهد.

 

Oleamide توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ماده ای در تماس با غذا در نظر گرفته می شود و برای استفاده در برخی از برنامه های بسته بندی مواد غذایی تایید شده است. همچنین در تولید محصولات مراقبت شخصی مانند لوسیون ها و لوازم آرایشی به عنوان یک عامل غلیظ کننده و نرم کننده استفاده می شود.

 

توجه به این نکته مهم است که دستورالعمل‌های استفاده خاص، غلظت‌های توصیه شده و تأییدیه‌های نظارتی ممکن است بسته به برنامه مورد نظر و مقررات منطقه‌ای متفاوت باشد. تولیدکنندگان و کارشناسان فیدار بسپار ارک می توانند اطلاعات دقیق تری در مورد ترکیب اولامید به عنوان یک عامل لغزش در محصولات یا فرآیندهای خاص ارائه دهند.

 

اروکامید (Erucamide)

Erucamide نوع دیگری از عامل لغزش است که معمولاً در صنایع مختلف استفاده می شود. این یک آمید چرب غیراشباع با زنجیره بلند است که از اسید اروسیک به دست می آید که در روغن های گیاهی خاصی مانند روغن کلزا یا روغن کانولا یافت می شود. اروکامید در درجه اول به دلیل کاربرد آن به عنوان یک عامل لغزش در تولید فیلم های پلاستیکی، پوشش ها و سایر مواد شناخته شده است.

 

مشابه اولامید، اروکامید برای کاهش ضریب اصطکاک بین سطوح، روان‌کاری و افزایش خواص لغزش مواد استفاده می‌شود. با کاهش کشش سطحی، به بهبود فرآیند پذیری و جابجایی فیلم‌های پلاستیکی در حین ساخت کمک می‌کند و از چسبیدن یا مسدود شدن آن‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌کند.

 

اروکامید در طیف وسیعی از صنایع از جمله بسته بندی، چاپ و پوشش های نساجی کاربرد دارد. اغلب در فیلم های مبتنی بر پلی اولفین، مانند پلی اتیلن یا پلی پروپیلن، برای بهبود خواص سطحی و تسهیل عملیات تبدیل و بسته بندی آنها استفاده می شود.

 

مانند هر افزودنی شیمیایی، رعایت دستورالعمل‌ها، مقررات و غلظت‌های توصیه‌شده در هنگام استفاده از اروکامید به عنوان عامل لغزش بسیار مهم است. برای اطمینان از استفاده مناسب و ایمن از آن در کاربردهای خاص می توانید با کارشناسان ما در فیدار بسپار ارک، تماس بگیرید.

 

1 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید