ارتباط با ما 02144787082

آنتی اکسیدان 1010 و 168

زمان مطالعه: 2 دقیقه آنتی اکسیدان 1010 و 168 و استفاده از آنها در صنایع پلیمر و پتروشیمی آنتی اکسیدان ها به طور گسترده ای به عنوان تثبیت کننده و آنتی اکسیدان در صنایع مختلف از جمله پلاستیک، لاستیک، چسب ها، پوشش ها و فرآورده های نفتی استفاده می شوند. در این مقاله به دو نوع پر کاربرد از ...

آنتی اکسیدان 1010 و 168
2 دقیقه
1 دیدگاه
امیر عباس نیازی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آنتی اکسیدان 1010 و 168 و استفاده از آنها در صنایع پلیمر و پتروشیمی

آنتی اکسیدان ها به طور گسترده ای به عنوان تثبیت کننده و آنتی اکسیدان در صنایع مختلف از جمله پلاستیک، لاستیک، چسب ها، پوشش ها و فرآورده های نفتی استفاده می شوند. در این مقاله به دو نوع پر کاربرد از آنتی اکسیدان ها می پردازیم که توسط شرکت فیدار بسپار ارک به فروش می رسد:

آنتی اکسیدان 1010

آنتی اکسیدان 1010 که با نام Irganox 1010 نیز شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی است که متعلق به کلاس آنتی اکسیدان های فنلی است. به طور گسترده ای به عنوان تثبیت کننده و آنتی اکسیدان در صنایع مختلف از جمله پلاستیک، لاستیک، چسب ها، پوشش ها و فرآورده های نفتی استفاده می شود.

 

عملکرد اصلی آنتی اکسیدان 1010 مهار یا به تاخیر انداختن فرآیند اکسیداسیون است که می تواند باعث تخریب مواد در معرض اکسیژن و گرما شود. آنتی اکسیدان 1010 با از بین بردن رادیکال های آزاد و قطع واکنش زنجیره ای اکسیداسیون به محافظت از مواد در برابر تخریب، افزایش عمر مفید و حفظ خواص آنها کمک می کند.

 

آنتی اکسیدان 1010 معمولاً در مقادیر کم به مواد یا محصولاتی که قصد محافظت از آن را دارد اضافه می شود. اثربخشی آن بسته به عواملی مانند کاربرد خاص، غلظت مورد استفاده و حساسیت ماده به اکسیداسیون می تواند متفاوت باشد. این ماده افزودنی ارزشمندی در بسیاری از صنایع برای افزایش دوام و طول عمر محصولات مختلف به حساب می آید.

 

آنتی اکسیدان 168

آنتی اکسیدان 168 که با نام Irganox 168 نیز شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی متعلق به کلاس آنتی اکسیدان های فنولی مانع است. مانند سایر آنتی اکسیدان ها، عملکرد اصلی آن مهار یا به تاخیر انداختن فرآیند اکسیداسیون در مواد مختلف است.

 

آنتی اکسیدان 168 معمولا در صنایعی مانند پلاستیک، لاستیک، چسب ها، پوشش ها و روان کننده ها استفاده می شود. در محافظت از مواد در برابر تخریب اکسیداتیو ناشی از قرار گرفتن در معرض گرما، اکسیژن و سایر مواد فعال موثر است. آنتی اکسیدان 168 با از بین بردن رادیکال های آزاد و قطع واکنش زنجیره ای اکسیداسیون به جلوگیری از تخریب و زوال مواد کمک می کند.

 

هنگامی که آنتی اکسیدان 168 به یک ماده یا محصول اضافه می شود، به عنوان یک تثبیت کننده عمل می کند و طول عمر آن را افزایش می دهد و خواص فیزیکی و شیمیایی آن را حفظ می کند. اغلب در ترکیب با سایر آنتی اکسیدان ها یا تثبیت کننده ها برای ایجاد اثرات هم افزایی و افزایش عملکرد کلی استفاده می شود.

 

شایان ذکر است که هنگام استفاده از آنتی اکسیدان 168 و 1010 در کاربردهای مختلف، دستورالعمل ها و استانداردهای صنعتی خاص باید رعایت شود. تولیدکنندگان و کارشناسان ما در فیدار بسپار ارک می توانند در مورد استفاده، سطوح غلظت و سازگاری با مواد یا فرمولاسیون های مختلف، توصیه های ویژه ای ارائه دهند.

1 نظر ارسال شده

دیدگاهتان را بنویسید